99,000 Essays & Term Papers: Where You Buy Essays and Papers Online
Direct Essays, Where You Can Buy Essays and Papers Online

Instant Access to Buy Essays and Papers Online!
Acceptable Use Policy
Customer Service
Site Search


Login to View Essays and Papers Online

Join Now - Instant Access to Essays and Research Papers!

  Essay and Research Paper Topics
Acceptance Essays
Arts Essays
Custom Essays
English Literature Essays
Foreign
History Essays
Miscellaneous Research Papers and Essays
Movie Essays and Papers
Music Term Papers
Novels
People and Biography Research Papers
Politics Research Papers
Religion Research Papers
Science Essay Topics
Sports Research Papers
Technology Research Papers
 
  FAQ
Technical Support
Site Map
Direct Essays
 

 



Welcome to Direct Essays

This is a short summary of this paper!

Already a member? Go here to log in and view the entire paper!


Join Now!
by: Credit Card
Join Now!
by: Online Check
Join Now!
by: Phone 1-900
Special! View this paper for FREE!
  

Nutriton and bone growth

For years soy has been looked at as a breast cancer and heart disease preventer, bone protecter, a lessoner of menopause symptoms and many others. Recent studies now show that we've been loading up on soy with no real clear evidence of findings that soy does all these things. Neither a group of breast-cancer suvivors nor post-menopausal women who took a soy supplement experienced any relief.

To make matters worse, soy's role in helping to prevent breast cancer is also being rethought. Soy has been found to block human estrogen, thereby inhibiting the growth of breast cancer cells. However, plant hormones called isoflavones, may also act like the estrogen hormone and actually promote growth in existing tumor


Something else to comfort the soy lovers of the world, that in actual animal studies, soy (isoflavones) lessens bone loss. And in recent studies, research found that eating soy foods can reduce heart-disease risk without contributing to hormone cancer.

At Texas University it was found that pre-menopausal women who took in 158mg of isoflavones had lower levels of estrogen that may increase breast-cancer risk, and at the same time, higher levels of a form of estrogen were found that could lower risks.

Like the old clique, it's better to be safe than sorry, doctors are now telling us that it's ok to eat soy supplements or soy food a few times a week but if you have a large intake or are just not sure about it you should talk to your doctor. Ther

Some common words found in the essay are:
Texas University, Lab Sec3, SHAPE Magazine, breast cancer, recent studies, doctors telling, safest amount,
Approximate Word count = 534
Approximate Pages = 2 (250 words per page double spaced)


  

Special! View this paper for FREE!
Click here to JoinNow!
by: Credit Card
Click here to Join Now!
by: Online Check
Click here to Join Now!
by: Phone 1-900

 

All papers and essays are for research and reference purposes only!
Copyright 2002-2009 Direct Essays , LLC. All Rights Reserved. DMCA
Webmasters make $$$$
Saved Papers